SlankeAssistent

Slanketips og Livstilsartikler

   mar 04

Opnå resultater med din træning

Du kender det sikkert. Du træner og træner, men du føler ikke at du kommer nogen vegne med din træning. Jeg ser gang på gang folk bruge en masse tid i træningscenteret uden at opnå noget som helst – og det er lige ærgerligt hver gang.

Hvis du er en af dem, som ikke rigtig får noget ud af din træning, så er der en stor sandsynlighed for, at du gør et eller andet forkert. Det er nemlig ikke altid så let at opnå gode resultater, som nogen måske siger, og derfor kan du let ende med at spilde din tid i centeret – hvis ikke du ved hvad du laver.

Jeg vil derfor give dig tre gode råd her, som du kan tænke over og benytte i din træning, så du minimerer risikoen for at spilde din tid.

Hold fokus på de rigtige øvelser

Dette vil de fleste højst sandsynligt være enig i, men desværre er der rigtig mange der ikke ved hvilke øvelser der er gode.

Hvis du ønsker at opnå gode resultater med din træning, så bør du altid basere din træning på store basisøvelser som squat, military press, dødløft, pullups og lignende.

Basisøvelser er det man også kalder flerledsøvelser, fordi de involverer flere led og muskelgrupper. Lige netop af denne grund kan du også flytte tungere vægte og træne hårdere end ved mindre øvelser, hvorfor disse flerledsøvelser har et større potentiale for at udvikle både muskelvækst samt styrke.

Er du typen som bruger alt din tid på mindre isolationsøvelser, så bør du omgående skifte til større flerledsøvelser – det vil hjælpe din fremgang gevaldigt.

Du kan naturligvis sagtens bruge isolationsøvelser i din træning, men dit fundament bør være baseret på store flerledsøvelser. Isolationsøvelser fungerer fint som supplement, og kan derfor passende udføres til sidst i din træning.

Træn tungt

Det er stort problem for mange, at de helt simpelt træner for let, hvilket omvendt betyder at de aldrig opnår de resultater de ønsker.

Du behøver ikke at makse ud i alle løft hver dag – tværtimod, men hvis du ønsker at opnå noget med din træning, så er du helt simpelt nødt til at løfte tungt engang i mellem.

Intensiteten, eller vægten du træner med, er nemlig af stor betydning for hvordan din krop responderer. Det er en rigtig god ide regelmæssigt at ramme vægte på over 80 procent, af det du maksimalt kan løfte én gang, og det er uanset hvad du ønsker at opnå, hvad end det er et vægttab eller noget helt andet.

Hvis du er bange for at løfte tungt, eller føler at din teknik halter, så kan du med fordel få dig en personlig træner, som kan hjælpe dig med at få helt styr på teknikken.

Få nok kalorier og protein

Træningen er kun en ting, og den skal selvfølgelig være optimal. Men hvis du ønsker at få resultater af din velplanlagte træning, så er du nødt til også at få styr på kosten.

Det er særligt vigtigt at du får nok protein samt kalorier – da du ellers ikke ville få det udbytte af din træning, som du ønsker.

Hvis du gerne vil sikre dig de optimale forudsætninger for at få det maksimale ud af din træning, så kan du gå ind på www.fitproject.dk og modtage gratis tilbud på personlig træning og/eller kostvejledning. Herudover kan du læse en masse gode artikler omkring træning, sundhed og kost på siden.

 

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 Comments

  1. Anna siger:

    En god gang fysisk træning – jævnligt – er uden tvivl det, som mange af os har behov for, som en hjælp til at komme de overflødige kilo til livs. Slankekure o.lign. er fint. Men det mange af os trænger til, er uden tvivl at få rørt os lidt mere :-)

  2. Anna siger:

    Nu er jeg godt nok ikke en af dem som træner konstant :-) Men når jeg så endelig forsøger i en periode at komme ud og få rørt mig, så kan jeg sagtens genkende frustrationerne med at man ikke kan se, at der ikke rigtig sker noget. Det er nogle fine råd du kommer med i artiklen, men jeg fornemmer lidt, at de nok er til folk, som er lidt mere seriøse med motionen end jeg er :-) En af de ting jeg elsker er f.eks. at spille fodboldgolf – det gør jeg lige her: http://nymarksminde.dk/, og det er måske nok ikke lige at betragte så meget som en seriøs sportsgren, vil mange nok mene. Og jeg ved godt det lyder lidt specielt, men jeg synes nu, at det er temmelig sjovt :-)

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>